piątek, 6 czerwca 2014

Wyzwanie czytelnicze - półmetek.

Już prawie połowa czerwca, a wyzwanie czytelnicze z wortalem granice.pl tylko się rozkręca :)
Mały update co do dotychczas przeczytanych książek. Jest ich już 18! :) Jest szansa, że przeczytam w tym roku nawet więcej niż 26 książek, ale do 52 to chyba nie dojadę... :/ Niemniej jednak- dziękuję Wam wszystkie godziny w pociągu, tramwaju, na promie i w poczekalni u lekarza. To Wasza zasługa, że to już tyle książek na koncie. Żebym jeszcze nie padała ze zmęczenia co wieczór, to i przed spaniem bym dokładała kolejne strony do kolekcji. Ale nie marudzę, jest dobrze, a poniżej lista tego, co już za mną :)
"Rodzina Borgiów" M.Puzo - w trakcie czytania której byłam przy ostatnim wpisie. Barwna i historyczna, bez cienia nudy.
"Napad" R.Book - thriller medyczny, wciągający, ale bez szału.
"Śniadanie u Tiffany'ego" i "Harfa traw" T. Capote - Śniadanie czytałam już kiedyś, tak ze teraz było to tylko odświeżenie pamięci, ale Harfa traw zachwyciła mnie zupełnie, opisowość poruszająca i na najwyższym poziomie. Polecam!
"Spryciarz z Londynu" T.Pratchett - dickensowska na wskroś, ale jakże przyjemna, wciągająca i zaskakująca.
"P.S. Kocham Cię" B.Conklin - przeczytana omyłkowo (gapa ze mnie, tylko tytuł sprawdziłam, nie autora...) powiastka obyczajowa dla młodzieży. Za stara jestem...
"Zwodniczy punkt" D.Brown - jak to u Browna akcja płynie wartko, fakty naukowe przeplatają się z mniej naukowymi ciekawostkami, generalnie kibicujemy dobrym, złym życzymy rychłego końca.
"Niebo istnieje, naprawdę!" T. Burpo - opowieśc małego chłopca o jego wizycie w Niebie. Wbrew obawom nie przesłodzona, choć momentami spłycona historia dająca do myślenia.
"Chirurg" T.Gerritsen - uuu... wciągający i trzymający w napięciu kryminał/thriller z medycyną w tle dla czytelników o mocnych nerwach. Jak to w tym gatunku- pochłonęłam.
"Idealne matki" D.Lessing - historia matek wplątujących się skandaliczne romanse ze swoimi synami. Ciekawa, ładne opisy, zdziwiła mnie jakby obojętność narratora (autorki?) wobec wydarzeń.
"Długa Ziemia" T. Pratchett, S. Baxter - fantastyczna wariacja na temat co by było gdybyśmy mogli podróżować przez równoległe światy i odnaleźć odpowiedź na pytania: "Skąd przychodzimy? Dokąd zmierzamy".
"Zapisane w kościach" S.Beckett - kolejny thriller/kryminał z genialnym antropologiem w roli głównej. Ta część serii spodobała mi się tym bardziej, że akcja dzieje się na malej wyspie szkockiej. Wrzosowiska, sztormy i małe społeczności- aż ciarki przechodzą na samą myśl :)

Teraz na tapecie: "Długa Wojna", kolejna część opowieści o światach Długiej Ziemi i o tym, co im zagraża oraz "Kot Bob i ja".
A Wy co czytacie?

Do usłyszenia książkowo przy następnej dobrej serii!

zaczerpnięte z: kerikeri-covertocover.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz